Terminologia SEO:

SEO - rozszerzenie skrótu to: Search Engine Optimization. Są to wszelkie działania zmierzające do optymalizacji strony pod kontem wyszukiwarek internetowych z uwzględnieniem wybranych kluczowych słów i wyrażeń. Cały proces optymalizacji jest nazywany procesem pozycjonowania stron www. Pozycjonowanie można także powiązać bezpośrednio z marketingiem internetowym czyli promocją strony w Internecie. Pozycjonowanie wymusza ciągłe śledzenie zasad jakimi kierują się wyszukiwarki internetowe nadając priorytety indeksowanym stronom. Pozycjonowanie czyli działania SEO możemy w prosty sposób podzielić na te odbywające się bezpośrednio na stronie (np. optymalizacja kodu strony) oraz na te działania które odbywają się poza stroną (np. umieszczanie linków prowadzących do pozycjonowanej strony na innych stronch w Internecie).

Katalog stron - rodzaj strony internetowej promującej inne strony internetowe zgłaszane przez użytkowników internetu. Katalogi stron internetowych są prawie tak stare jak Internet. Od początku globalna sieć rozwijała się bardzo szybko. Mnówstwo stron które powstawały od początku musiały konkurować ze sobą aby zdobyć jak najwięcej użytkowników. Obecne katalogi stron internetowych różnią się od swoich pierwowzorów. Jednak idea ich działania pozostaje niezmienna. Katalog gromadzi wpisy o stronach internetowych w celu ich promocji w Internecie co tak naprawde oznacza lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych takich jak Google. Oczywiście im katalog jest lepiej pozycjonowany i posiada mocniejszą pozycję a także więcej stron zaindeksowanych w wyszukiwarkach jest on leprzym narzędziem pozycjonującym. Katalogi możemy podzielić na wiele kategorii. Istnieją katalogi płatne, katalogi darmowe, katalogi moderowane, katalogi tematyczne, katalogi regionalne, katalogi ogólnotematyczne, katalogi katalogów (spis katalogów).Każdy z katalogów zabiega o wpisy. Wpisy w katalogach rzeczywiście dodają wartosci pozycjonowanej strony, jednak katalog musi być katalogiem wartościowym. Oznacza to, że katalog musi być moderowany, nie może to być śmietnisko stron internetowych. Linkowanie ze stron, które nie są uznawane przez wyszukiwarki jako wartościowe może przyspożyć nam więcej kłopotów niż korzyści.

Linki przychodzące (Backlinks) - są to linki umieszczane na innych stronach niż strona do której odsyłają. Są one istotnym czynnikiem branym pod uwagę przy pozycjonowaniu w popularnych wyszukiwarkach internetowych takich jak Google. Z zasady im więcej linków prowadzi do naszej strony tym jest ona bardziej wartościowa i lepiej pozycjonowana. W skrajnych jednak przypadkach może zaistnieć całkiem odwrotny skutek, czyli odnośnik może okazać się elementem negatywnym i wpłynąc na obniżenie pozycji naszej strony w wynikach wyszukiwania. Odnośniki moga być oczywiście wykupione na powieżchni wartościowych stron internetowych. Z reguły linki płatne pozytywnie wpływają na wartość strony, z uwagi na to iż płatne strony sa w dużym stopniu solidnie moderowane.